فروغ فرخزاد



نهایت تمامی نیروها پیوستن است، پیوستن
به اصل روشن خورشید
وریختن به شعور نور


همگی ما فروغ( ۱۳۱۳- ۱۳۴۵) را می شناسیم. پرنده ای که رفته است و خاطر پروازش همچنان در من، در تو باقی است.امروز سالگرد به خاک سپاری او بود.
سال ها پیش به خاطر علاقه ی زیادم به او سال مرگش را به مزارش می رفتم با گروهی از دوستان. سرایدار ظهیر الدوله آن وقت ها کسی را راه نمی داد و گاه بعضی از بچه ها از دیوار آن می پریدند تا این که عاصی در را باز می کرد و بر مزارش می نشستیم و ساعتی از شعرهایش را می خواندیم .. اما
امروزدیگر به رفتن سر مزار معتقد نیستم و می خواهم از این به بعد در روز تولد کسانی که دوستشان می دارم،یادشان کنم . پس فعلا این یادداشت باشد تا روز تولدش که شاید نگاهی از دیدگاه زبان شناسی و ساختار گرایی بر شعر او داشته باشم و شاید هم بررسی سیر تحولی شعر او البته از دید شخصی

پ.ن:  روز به خاک سپاری فروغ برابر با ۲۶ بهمن است و این یادداشت با یک روز تاخیر ثبت شد.


 

نظرات 6 + ارسال نظر
آرتا دوشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 08:51 ق.ظ http://darkness.blogsky.com

روحش شاد و یادش گرامی

آرتا جان چرا نمی تونم صفحه اتون را باز کنم؟
شما هم تبلیغات اجباری دارید؟!

شراگیم سه‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 09:49 ق.ظ http://sandiego.persianblog.com

سلام دوست خوبم...ممنون از اظهار لطفت...! واقعا برام عجیبه که چرا میخوای در انتخاباتی اینچنینی شرکت کنی...حتی اگه برادرت هم کاندید شده باشه به نظر من شرکت در انتخابات جز تایید این انتخابات فرمایشی نیست...! دلم گرفت که چرا هنوز باید دوستانی باشن که...ولش کن...حتما دلیل خوبی برای این کارت داری...فقط بیشتر فکر کن...موفق باشی:)

تنها سه‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 10:46 ق.ظ http://tanhayegooshegir.persianbgog.com

سلام زمینی عزیز.. خوبی؟؟!.. یادش گرامی!!... راستی کارت خیلی درسته... آفرین... منم سعی میکنم بیشتر روز تولد افراد ازشون یاد کنم.. ولی روز مرگم باید یاد کنم... قربان تو عزیز..

شبنم سه‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 12:17 ب.ظ http://shabnamjoon.persianblog.com

سلام زمینی جااان..
روحش شاد....پس ما منتظر میمونیم تا اون روووز....

اسد سه‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 05:11 ب.ظ http://pardeh.blogspot.com

راستی چرا وقتی صفحه اتون باز می شه این تبلیغات کاندیدا ها میاد؟
فکر نمی کنم که خودت خواسته باشی که این ها بیاند، ولی عجیبه که توی بلو گ اسکای های دیگه من ندیدم تبلیغات بیاد!

زمینی سه‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1382 ساعت 11:28 ب.ظ

شراگیم عزیز
نمی دونم چرا فکر می کنی در انتخابات شرکت خواهم کرد؟
اسد عزیز
هیچ وقت علاقه ای به تبلیغات نداشته ام اما این هدیه اجباری از طرف بلاگ اسکای است همین جا از دوستان متخصص می خواهم که اگر می دونند که چطور می توان از شرش خلاص شد به ما هم بگویند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد