کمک! لطفا کمک کنید تا بفهمم!!!

 
خیلی چیزها را نفهمیدم. می‌خوام از طریق وبلاگم سعی کنم برای یکی از این سوالات بیشمار پاسخی پیدا کنم. امیدوارم خوانندگان و رهگذرها پا باشن:)
سوال: چه نیرویی است که باعث ساختن چیزهای بزرگ می‌شه؟
 
تقریبا در تمام تمدن ها این گرایش به ساختن معابد و یا ساختمان ها و یا مجسمه‌های غول پیکر وجود داشته. از اهرام ثلاثه بگیرید تا بیاید به پاسارگاد خودمون، معابد و مجسمه های غول پیکر بودایی ها و یونانی ها و رومی ها و حتی تمدن مایاها و دیگر تمدن های سرخ پوست‌ها و... تا مجسمه های غول پیکر مارکس و لنین و در کشورهای کمونیستی و آسمانخراشها برج‌های دوقلو و دیگر بناهای یادبود از این قبیل.
در مورد مایاها و اینکاها جالب است که اینها کاملا جدا از تمدن های دیگر رشد کردند و ارتباط آن ها با دیگر تمدن ها بعد از کشف قاره آمریکا در تاریخ اخیر بوده و بنابرین تقلید و رقابترعامل اون نبوده.
وقتی زمان طولانی وحجم عظیم کار و مواد خامی رو که صرف این غول‌های ظاهرن بی‌مصرف می شه به حساب که بیاریم تازه اونوقت متوجه نیروی عظیمی که محرک تمدن‌ها برای راه اندازی آنها بوده می‌شیم. ولی چه نیرویی؟
همیشه هم مذهب عامل اصلی آن نبوده و به هیچ وجه هم فکر نمی‌کنم که این تنها خواست حاکمان و سردمداران ظالم هم بوده باشد. تقریبا هر تمدنی که به وجود آمده در همین راه پا گذاشته، فقط شاید (البته تا آنجا که من می‌دانم) قبایل بدوی مثلا در استرالیا دست به این کار نزده‌اند که نمی‌دانم تا چه حد می‌شه نام تمدن را بر شیوه زندگی آنها اطلاق کرد.
 واقعا می‌پرسم، کسی می‌دونه که چرا انسان‌ها (یا بهتر بگویم تمدن‌ها) با چنین زحمتی و هزینه‌ای این غول‌های به ظاهر بی مصرف را بنا می‌کنند؟
نظرات 3 + ارسال نظر
شبح جمعه 16 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 05:09 ب.ظ http://shabah.org

زمینی جان!
سوآل‌ات چند وجهی است. نیروی که تمدن‌ها را می‌سازد. عنصر اجتماعی بودن انسان است. اصولا انسان حیوانی اجتماعی است و انسان مجرد معنا ندارد.
در مورد ساختن بناها‌ی بزرگ تصور می‌کنم تمایل انسان به جاودانه‌گی عامل اصلی ساختن بناهای عظیم باشه.

نسرین شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1383 ساعت 05:32 ق.ظ http://www.libertyforiran.blogspot.com

زمینی جان
در مورد تمایل انسان به جاودانگی به عنوان یکی از عوامل ساختن بناهای بزرگ با شبح عزیز موافقم . و فکر می کنم یکی دیگر از دلایلش هم میتونه قدرت نمائی باشه ٫ با این تصور که هر چقدر بنائی بزرگتر باشه نشان دهنده قدرت بیشتر سازنده یا سازندگان آن هست !

مصطفی پنج‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 01:34 ق.ظ http://my-president.blogfa.com

سلام دوست من. امید وارم از این جواب خوشت بیاد، گرچه این هم فقط یه نزریه هست. راستش رو اگه بخوای تو یکی از مناطق (اگه اشتباه نکنم قاره ی امریکا شایدم آفریقا) یک سری مجسمه هست که هر کدوم شکل یکی از نژادهای روی زمینه، از چین بگر تا سرخپوستای امریکایی. جالب که اون ها هم ملت مستقل و دور افتارده ای بودن. یا شاید اسم نقشه اون دریا نورد ترک رو که چند وقت پیش تلوزیون روش کلی مانور داده بود رو شنیده باشی (اگه بازم اشتباه نکنم اسمش پیرئیس یا پیر رئیس بود) جالبه بدونی که اون یه عکس فضایی از روی پایتخت اردنه با فاصله معین که بازم میشه اونو گرفت. فکر ی کنی یه دریانورد تو فضا چی کار می کرد؟ یا می دونی امریکا یه محفظه درست کرده از یه جور آلیاژ آهن که تخریب ناپذیره و تو اون تمام اطلاعات فرهنگی و علمی رو به تموم زبونا به شکلای مختلف نگهداری می کنه واسه نسلای بعد از ویرانی کل تمدن های زمین؟ فکر می کنی ناسا چی می دونه؟ اگه دوس داری بیشتر برات بگم، یا یه سری نظریه برای جواب از جمله نظریه ی خودمو بدونی با من در تماس باش. قربونت مصطفی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد