انسانم ارزوست

 
روز ۸ مارس هم گذشت با جهت گیری ها و نوشته های متفاوت دوستان وبلاگ نویس، اما امیدوارم روزی برسد که ما نیازمند نامگذاری روزها نباشیم. از دوران زنده به گور کردن دختران تا امروز زنان و مردان بسیاری برای رهایی زن از نگاهی فرودست تلاش کرده اند.  رسیدن به  دنیایی ازاد و برابر و انسانی سال ها تلاش همه جانبه می طلبد. برای من این روزها بیش از هر چیز هویت فراموش شده ی انسانی مهم است که اگر بتوانیم انسان باشیم دیگر نه زنی خواهد بود و نه مردی. یادم می اید روزهای سنین بلوغ برای اثبات برابری دست به چه کارها که نمی زدم و امروز احساس می کنم انرژی مافوق بلوغ را هدر داده ام. بعد تر برای گریز و پنهان نگاه داشتن اندام های جنسی ام همیشه تونیک های بلند و گشاد با شلوار جین می پوشیدم اما امروز و اکنون جنسیتم را پنهان نمی کنم، می خواهم مرا انسانی بدانند که با نگاه زنانه اش به پیرامون می نگرد و در حد توانش تلاش می کند که دنیا را بشناسد و قدم بردارد. امروز دوست دارم روزگاری بیاید که نه به بهانه ی بر صدر نشستن مصرفی امان کنند و نه به بهانه ی ارج گذاشتن و سفسطه بافتن های ایدئولوژیکی در پس محرومیت ها و تبعیض ها نگاهمان دارند.
یادمان باشد چه زن باشیم و چه مرد بر دوشمان است تا برای دنیایی ازاد و برابر تلاش کنیم. و اینک با تاخیری خودخواسته روز زن را به تمامی ازاد اندیشان -زنان و مردان- تبریک می گویم و دستم را برای همیاری در این راه به سویشان دراز می کنم.

پ.ن - ببخشید که الف ها کلاه ندارند و نیم فاصله هم رعایت نشده، متاسفانه دکمه ی شیفت کی بورد مرخص شده و امکان درست نوشتن را از من گرفته است. 
۲- به کسوف هم سری بزنید که ...
نظرات 3 + ارسال نظر
نسرین پنج‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 11:41 ق.ظ

زمینی عزیزم
زیبا گفته ای ٫ روز زن برای تو هم مبارک باشه .
منهم امیدوارم که نیازی به نامگذاری روزها برای یادآوری حقوق قشری از اجتماع از جمله زنان نداشته باشیم .

کسوف هم که داغ دلمونو تازه کرد ...

علیرضا یکشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 06:00 ب.ظ http://uresh4azadi.tk

سلام! منتظر شما هستم . اما این بار از خودم.

شبح یکشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 10:30 ب.ظ http://shabah.org

زمینی عزیز!
امیدوارم چنین شود. یعنی هم شیفت کامپیوتر تو درست بشه هم روزی برسه که دیگه روز زن نداشته باشیم!
از محبتی هم که داریم سپاسگزارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد