ز کوی یار می آید نسیم باد نوروزی



سلام
به تمام دوستان، آشنایان و غریبه های که اتفاقی دارند این چند سطر را می‌خوانند.
سلام به عشق که بهار نمونه‌ی آشکار آن است.
سلام به مهر که به بهانه‌‌ی نوروز از زیر خاکستر کدورت‌ها دوباره گل می‌کند و می‌شکوفد.
سلام به انقلاب طبیعت که زندگی پنهان را می‌شکوفاند.
سلام...
با این‌که بهار برای من همراه با ... بگذریم، در هر شکل فکر می کنم بهار فصلی است که نمی‌گذارد هیچ کس آرام بنشیند. چگونه می توان ساکت بود وقتی که پرندگان با شادی تمام جیغ می کشند و زندگی نوین از گوشه و کنار این جهان پر تلاطم نفس تازه می کند؟
سالی که گذشت تلخی‌هایش بیش از لحظات شیرین‌اش بود، یادم است که  با اخبار جنگ عراق آغاز شد و با اتفاقات نه چندان خوش‌آیند ادامه یافت. امیدوارم سال ۸۴ از شرمساری ۸۳ بیرون بیاید و ما شاهد سالی نیکو برای تمامی مردمان جهان باشیم. امیدوارم که صلح و آزادی عیدی امسال باشد و همگی بتوانیم در کمال صلح و آرامش و صفا در کنار هم زندگی کنیم. ممکن است بگویید آرزوهای محال اما شاید معجزتی در راه باشد و استعمار و سود جویی ابر قدرت‌ها را نابود کند. یادمان باشد که این قدرت‌های غول‌آسا به خاطر سکوت و کناره‌گیری مردم نسبت به سرنوشت‌شان به شکل روز‌افزونی سامان گرفت و آشکارا به یُمن ‌آزادی‌خواهی و صلح‌طلبی همه‌ی مردم جهان کم رنگ‌تر خواهد شد. نوشتن در این باره توانایی خاص خود را می طلبد و من که همیشه ناتوان از نوشتن‌ام از حافظ نازنین کمک می گیرم که می گوید: من نگویم چه کن ار اهل دلی خود تو بگوی!
بکوشیم به شادی رخ گل بیخ غم ز دل برکن‌ایم و بیخ نیکی بنشان‌ایم*.


این هم نصیحت خیام:
چون ابــر بـه نـــوروز رخِ لاله بشُست               برخیز و به جام باده کن عزم درست
کاین سبزه که امروز تماشاگه توست              فردا همه از خاک تو بر خواهد رست


آرزوی سالی سبز و شاد و پُربار برای همه دارم.


پ.ن
*  اشاره به دو غزل متفاوت از حافظ
-   حالا که ما اهل باده نیستیم و خیام دوستیم چه کنیم؟ :)
-   بهار می‌آید و همه مشغول سفر و عیددیدنی خواهند بود ولی مجبورم بشینم و بخونم و بنویسم :( 
-   پانوشت قبلی بدین معناست که کامپیوتر و بلاگ نویسی به مدت دو ماه تعطیل :((
-   خیلی خوشحال نشوید که بعد از شرمندگی غیبتم درمی‌آیم :)
-   زمینی به این لوسی نوبره والله.

نظرات 10 + ارسال نظر
هاله یکشنبه 30 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 04:08 ق.ظ

سلام خانم گلابی :) عید تو هم مبارک عشگ من. خیلی خیلی خیلی. یادت نره امسال باید کلی کارا بکنی و کلی چیزا رو ببینی. آخر سال باید بیلان بدی ها! :)

دوستت دارم گل من.

نسرین یکشنبه 30 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 06:24 ق.ظ

زمینی عزیزم
پیشاپیش فرارسیدن نوروز و سال نو را بهت تبریک میگم .
سالی خوب و پربار برات آرزو می کنم و امیدوارم تمام آرزوهات تحقق پیدا کنند .


ترانه یکشنبه 30 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 08:22 ق.ظ

از دریایی به زمینی!
bبهار و نوروز مبارکb/



http://peiknet.com/1383/hafteh/12esfand/noruz/amadnobahar.rm

دریا دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 12:48 ب.ظ http://taranom.persianblog.com

زمینی عزیزم سلام.من هم صمیمانه سال جدید رو تبریک می گم و امیدوارم سال خوبی رو در پیش رو داشته باشین.
ببخشید که من یه مدت نتونستم کامنت بذارم به حساب بی معرفتی نذارینا...
براتون آرزوی موفقیت و شادکامی دارم. :)

اسد دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 07:06 ب.ظ http://pardeh.blogspot.com

زمینی‌های عزیز،
سال نو شما هم مبارک باشد. برایتان در سال جدید سلامت، موفقیت و شادکامی آرزومندم.
نوروزتان پیروز باد!

خرس مهربان سه‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 11:45 ب.ظ http://khersm.persianblog.com

زمینی ع۰۳




... لزفددنمخم/گم

خرس مهربان سه‌شنبه 2 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 11:47 ب.ظ http://khersm.persianblog.com

سلام زم+ینی عزیز عیدتا۸ن مبارککک سال خوبی را برایتان ارزو می کنم دخترم دستش را روی کیبورد گذاشته نمی تونم خوب تایپ کنم .

کیان چهارشنبه 3 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 09:20 ب.ظ http://www.tardidha.blogsky.com

سلام بر زمینی عزیز.شاد باش می گویم سال جدید را و آرزوی بهروزی و شادمانی دارم...

iroonikids جمعه 5 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 01:18 ق.ظ http://iroonikids.com

salam
tabadol link mikoni khabaram kon
www.linkdoni.net

bye
سلام تبادل لینک

جن تئاترشهر جمعه 5 فروردین‌ماه سال 1384 ساعت 02:52 ق.ظ http://jenbudadeh.persianblog.com

زمینی عزیز ٬ نوروز مبارک ٬ بعد هم این‌که حتمن در بهار هم‌راه باده ٬ خیام بخوانید تا ببینید چقدر توفیر دارد ! و این‌که حالا ما یه ماه ننوشتیم همه دارن یاد می‌گیرن !!!! ( انگار ننوشتن چه کار مهمیه ! )

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد